Team Hrvatska

Team Hrvatska
Team Hrvatska

2015. március 18., szerda

1759. Október 27., Érsemje

Sokat gondolkoztam megosszam-e vagy sem, de rájöttem, hogy nem igazán tudom megúszni. Elhagytam a telefonom. Azért érzem szükségesnek elmondani, mert jóformán ez a készülék volt a lelke a posztjaimnak. Majdnem minden képemet vele készítettem és mostantól ez a lehetőségem nem lesz meg többé. Az elkövetkező írásaimban emiatt nem hiszem, hogy sok kép lesz, de azért nem fog ez sem örökké tartani. Valamikor rászánom magam és beruházok valami csúcskategóriás kütyüre :)

Addig is élvezzétek, ahogy töröm a magyrot. Drága irodalom tanáraim: Zsuzsa néni, Enikő néni, Labancz Eszter, majd gimiben Kántor Sziszi és Mrs. Berényi tanár nő voltak. Látták mindig, hogy TELJESEN reménytelen eset vagyok és semmi érzékem nincs az általuk kiadott feladatokhoz, de mégis erőltették. Nem is akárhogy! Berényi csak 12.-ben tanított, tisztán emlékszem minden órára. Legnagyobb horror életem során. Szerencsére látta rajtam, hogy nem vagyok üresfejű, csak nem kapom el a fonalat... 18 éve. Ennek és csak is ennek volt köszönhető az alábbi eset is:

Mindenki reszket az óra első 5 percében vajon kinek kell visszaböfögnie Kazinczy teljes életrajzát, majd valami jó szaftos tevékenységéről akadémiai szinten értekezni. Felelet volt. 7.5 méterről meg tudtam állapítani a szemüvege dőlésszögéből, hogy épp kinek a nevét nézi a naplóban. Úgy láttam épp az enyémen pihen tekintete, erre felemelte a fejét és megszólalt:

-B...Bagi Barnabás!

HUUUUHHHHHH megúsztam. Szegény Barni.... Jól '"+!%/=...... A feleletre mindig 15 percet szánt és aznap ez volt a vesztem. Barnit gyorsan leültette, majd szólította a következős a névsorban: 

-Bu.... Bunyevácz Ági!

Valamelyik amatőr bemondja, hogy nincs itt, pedig ezzel is elmehetett volna 2-3 perc mire rájön magától. És ekkor jöttem én. Deni, Levi tudta a dolgát, azonnal nyitották a könyveket én meg felegyenesedtem, mint a majom 2 millió éve. Elég siralmas volt a produkcióm, nem tudtam sokkal többet Áginál. Felajánlom, hogy a következő órára felkészülök egy terjedelmesebb anyagrészből és a mostanit felejtsük el. Nem megy bele az ebadta. Helyette felajánl egy hármast (de mire? semmit sem tudtam...). Nem jutottam szóhoz. Olyan érzésem volt, amikor az ember bemegy a boltba és több pénzzel jön ki, mint amennyivel bement. Szóval így teltek az irodalom órák. Bármit csináltam, kegyelmet kaptam. Egyedül annyi kellett, hogy ha szóbeli van, akkor legyek elég tökös felállni és nulla tudással beszélni valamiről, írásbeli esetén, pedig írjak valami érzelgőset és valahogy - mindegy hogyan - illesszem bele a fogalmazásomba az "ambivalens" és a "dekadens" kifejezéseket. Ha ez megvolt akkor borítékolható volt a négyes. Egyszerre utáltam és imádtam magam. Mintha én lettem volna Pelikán elvtárs. Azóta ilyen nem fordult elő velem. Na jó, talán Székely Editnél, aki nem tudott ellenállni a bicepszemnek. :DD

Visszatérve bicepszem görbületéről a való világba,  volt pillanat, amikor úgy éreztem magam, mint 
Oki a VV1-ben amikor megette az üveg hamutartót, de most már visszatértem a ringbe.

Ez a félévem sem lett szellősebb, mint az előző, itt az órarendem:



És ahogy ígértem egy rövid áttekintés mivel is foglalkozom a hét 168(+1) órájában.


Physical and Computational Chemistry

Ez egy áttekintő kurzus az elméleti-számításos kémiáról. Fókuszban a szerves szintézisekhez és az átmenetifém-komplexekhez szükséges számítás technika. Megtanuljuk melyik modellt mikor kell használni és mik a gyengeségek. Illetve begyakoroljuk a számításos kémiával foglalkozó irodalom értelmezését. Gyakorlati része nincs, de érteni (és kritizálni) fogjuk ha erről beszélnek egy cikkben.


Chemical Biology

Kai Johnsson. Legnagyobb chilles zseni. 30 perc előadás, 60 perc cikk elemzés. Nagyon jól válogatja a cikkeket, eddig mindegyik érdekes volt és nagyon rafinált kérdéseket tesz fel. A szóbeli izgi lesz :D


Nanobiotechnology and Biophysics

Sejtnél kisebb szerves képződmények atomi szintű manipulálása, analízise és mechanizmusok feltárása. Izgi nagyon, főleg mivel az első három fejezet témáját a 2014-ben kémia Nobel-díjjal kitüntetett kutatók dolgozták ki. A maradék fejezetek a fejlesztésről szólnak. Váo.


Cellular Signalling

Már most elvesztettem a szálat. A tanár full Veszprémi, csak fiatal. Nagyon magas szintet követel és az egész óra jóformán biofizika. Ennél többet nem tudok róla mondani.


History of Globalization II.

20 oldalas esszé a humanitarianizmus valamilyen releváns megnyilvánulásáról. A budapesti drog problémát és drog politika alakulását választottam.


Mass Spectrometry

Ez az EPFL orosz részlege. Mivel most télen elment az eredeti professzor, aki nem mellesleg szoros kapcsolatban áll a Richterrel, egy kezdőt állítottak a helyére, így nagy káosz van az órán. De már ki tudom számolni egy 100 kDa-os protein maximális csúcsintenzitás eloszlását és töltését számológéppel :DD Nem baj hogy egy ingyenes programmal 4 kattintás ugyanez. BME feeling.


Labor

Heti 24 óra rota, Schlenk, DMP, dimetilszulfid, káposztaszag, injekciós tű, LC-MS, NMR, etil-acetát, Chemdraw, MestreNova, küvetta, spatula, -78°C és folyékony nitrogén. Peaches and Cream helyett. Imádom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése